Una passejada és una manera relaxada i sense presses de viure una nova experiència.
Això és el que proposem als infants quan anem a conèixer els animals de la granja, els fruits de la tardor, les plantes de l’hort i l’entorn que ens envolta.
Un recorregut adaptat al ritme i a les necessitats de cada grup.
Un primer contacte, que els ajudarà a situar-se en un entorn diferent, amb una gran riquesa sensorial (d’olors, de textures, de colors, de sons…), dimensional (visualitzaran un animal gran com ara una vaca i un de molt petit com el).
L’aprenentatge s’assoleix més fàcilment si el podem veure, tocar i experimentar.
A la granja, a l’hort, a la tardor i a l’entorn que ens envolta hi trobem matemàtiques, ciències, art, llengua, escriptura… que pas a pas anem desgranant segons la curiositat i l’edat dels infants.
Els plantegem diferents interrogants sobre animals, plantes, entorn, etc. perquè per ells mateixos o amb l’ajuda dels companys i companyes, del grup d’educadors i de monitors en trobin la resposta.
– On viuen, que mengen, on dormen, com són els animals i les plantes?
– D’on prové el que mengem?
– Diferenciació entre aus i mamífers (ploma i pèl)
– Les estacions de l’any
– Parts de les plantes, què en mengem (l’arrel, la fulla, la flor…)?
– Animals i plantes terrestres
– Altres
Sempre hi ha coses per descobrir i a més a més amb una visió més madura.
En aquesta etapa els infants són els qui plantegen els interrogants, i per això han de veure, tocar i experimentar per consolidar tot el que ja saben i tot el que volen saber.
Els recorreguts que proposem els centrem en els animals, l’hort, la tardor i l’entorn que ens envolta. A partir d’aquí posem èmfasi en el tema que cada grup/escola vol treballar.
– Els camins de l’aigua
– Les plantes, parts…
– Els ecosistemes
– Animals vertebrats i invertebrats
– Altres
En aquest cas sou vosaltres els educadors i les educadores qui ens podeu proposar activitats adaptades a les necessitats del vostre alumnat.
Algunes que hem dut a terme, per posar-ne exemples, són:
– La gestió i l’organització d’una casa de pagès
– L’agricultura i la ramaderia al Vallès Oriental
– El manteniment i la gestió del bosc
– El plantejament i l’organització de visites per a infants